بگذار بگریم من
sarigalin
اجتماعی - خبری - فنی - شهر سازی

سلام

بگذارید بگریم من

بگریم به حال ان جوان

تکیه کرده بر درخت

مالباخته چک رفته به بانک

در حسرت دیدار   دلارها

حسرت دیدار سفر به کیش

مانده حیران از گردش  دیش

چرخ کج مدار و سوپر  رسیور

حرف مردم و تحرکات شبانه

تکیه کرده بر درخت کهنسال

درخت چنار نه درخت انار

حتما عاشق است

 خوش خیالی و ارزوی دور و دراز

بابا این جوان مانده بریده

اجاره خانه ندارد

قبض برق و اب و گاز

همسایه ها پچ پچ کنان

شاید همسر طلاق

شاید هم جنون

تکیه کرده بر درخت حتما عاشق

نه نه  قبض تلفن اخطار بانکها

پدر مادر شما متهم ها

بگذار بگریم  من

به حال  کاندید مجلس  یا  نمایندها

چند ماه روی خانه ندیده ها 

از همسر دور از  فرزند جدا

ان قبرستان پی یک تابوت

مادر یا پدر مرده

عروسی نه

فقطتدفین مراسم ها

یاد مرگ و مردن انسانها

ممات حیات ها و انسانیت ها

همانند مرده خوار  پیر بهشت زهرا

کاندید شدن چه سخته

 می سوزد دلم برای این ابر مردها

ماههاست  در جاده ها ممی راند

روستا   یا  بیقوله ها

  ان دهکده زیبا

دلش تنگ شده برا ی تخته سیاها

رو بوسی  و خوش و بش فراوان

دست دادن  و خم شدنها

ادای ارادت  واسه پیرمردا

شادی جوانان  و عذب ها

دستش میرود به جیب در هر مسجد

برای صاحب عزا ها

ناقابل است برای شما

یاستماست  اصلا به دل راه  نده

که برای رای ورای بازی ها

فقط خواستم جبران کنم

چه کسی مقصر است

زمین و گردش سیاره ها

بگذار بگریم من

برای بیچاره استاد دانشگاه

الا ن تو دانشکده  نیاز فوری

 اما او به دنبال شاه و پری

سخت مشغول و های و هورا

تبلیغات و خطابه و خط و نشان ها

ادای تکلیف و نماز شب و روزه نذری ها

آش دوغ و کباب بختیاری به حساب او

دیدن فرماندار و انجمن اولیا

بخشدار و دستیار و بیمار و شوهر مرده ها

دست بوسی ریش سفید و شوراها

ملای فلان روستا و کافه قلیان ساحرا

دهخدای قدیم دهیار جدید

بازار  اشتی کنان و وعده های کذا

کاش بود یک کرسی در دانشگاه

درسی به نام ترفندهای کاندیدا

 

پیرمردی خمیده از ستم روزگا ر می نالد

مهندس من به تو رای میدم

شما پیروز می شوید دیدم در خواب

زنم براتون نذری میده

راستی دکتر من چشام نمی بینه

او مهندس است نه حکیم

 صدای یکی از همراها

دست در جیب استاد می رود

یک تراول کافی است

ای استاد

ای سخنور

ای اامیر کبیر  زمانه

ای مهنس ای بتون ای سازه

ای انتگرال ای فیس بوک ای پلاس گوگل

ای سرندی پیتی

ای سردار سازندگی  ای نادر شاه ای رضا خان

ای سازندگی ار رفیق ای برادر ای قهرمان

ای اخوی ای خواب نما

تو برنده  هستی اولین رای رفتی تو مجلس

قند تو دهانش اب میشه

 کاندید میره تو رویا

استاد رفته اون بالا بالا

یک مطهری  و سه تا  لاریجانی و 5 تا جهرمی

6 تا .... و 7 تا..... صف به صف ایستاده  و والا

و دیگران هم هستند داره قسم می خوره که

از حق ملت دفاع میکنه

فراکسیون ورزش بانوان اقلیت دینی

شهروندی جامعه مدنی و اتو پیای ارسطو

ازادی استقلال و بورکینافاسو

پول نفت سفره ملت  بیمه همگانی

کشک و بادمجان مفت

مبارزه با فساد و تک نرخی ارز

صفر شدن تورم رشد منفی بیکاری

عدالت توسعه و اشتغال

اسفالت و مدرسه و اینترنت

چت تو چت و فیس تو فیس

تند تند صحبت میکنه

براش صلوات می فرستند

 ادای احترام و هورا

میاد پایین تلفنش قطع شده

قپرداخت قبض یادش رفته

چرتش پاره میشه با ترمز خودرو

اونم از نوع ملیش

گفت که باید عادی باشه

ماشینش ملی باشه

لباسش مردمی باشه

دلش قوی و نمازش شبی باشه

نذر و نیاز و ادا و اطوار  نرمالی باشه

.......

امیرسه از راه روز موعد

اسفند و برف و سرما

برا هر صندوق یک نماینده

ترس از عدم اجرای قانون 

همه جا ارام است

همه چیز خوب است

مردم در ارامش می نویسند

از جنجال  خبری نیست

یک روستا زاده کنج دیوار فقط یک اسم بلد است

باقی را نمی شناسد

اون اسمو سبیلو بهش داده

مگه می تونه نام کس دیگه بنویسه

اخه اون مدرسه می خواد

کار می خواد پارتی می خواد

و سبیلو همه را بهش میده

رای ها شمرده میشن

فرماندار بخشدار و شرکا

همه جمع شدند کاندیدا

دوست سابق  جنا ب  ف صاحب منصب بزرگ

و باجناق فلانی پسر خاله اقای جیم

 و دوست و همدم پسر خواهر اقای جیم

داماد اقای ف دوست دوران کودکی

با مدرک دکتری از یالقوز اباد

برنده شدند مبارکش باد

جناب استاد بین 5 نفر چهارم میشه

تازه می فهمه رای  و رای بازی  یعنی این

حساب از دستش در رفته

بگذار بگریم من

برا ی حساب خالی  بانکیت استاد

دسته دسته می رسند

قبض چاپ پوستر و پول ایاب و ذهاب

اجاره مغازه و قبض تلفن و تعمیر ماشینها

تبلیغات چی ها و پول لاستیک و شربت ها

غوطه می خورند رقم ها

روی دست چک ها

عددها  تمام شدنی نیست

سر برده به اسمانها

اول هزاری حالا میلیون ها

 استاد بدنش گرمه و خود فریبی ها

چهارم شدن خودش یک گام به جلوها

هورا

من حرفامو گفتم و راحت شدم

هورا

من برای ادای تکلیف امدم

و اجرمو از خدا می خوام

حالا وجدانم راحته

اخش بگریم  برای ان وجدان ها

که راحت میشه با خرج میلیون ها

کم کم حالیش میشه استاد

بدنش داره سرد میشه

دسته چک تمام شده

دوستان همه نیستند دور و برها

گوشیا خاموش روی پیام ها

چند متری انطرفتر انتن نمیده

همه رفتن تبریک نماینده ها

دارن براش حلوا می پزند و بمی خندند برای تازه ها

بگذار بگریم من

اپارتمان استاد  هم رفت

ماشین هم به نقد شد

سمت معاونت رفت

مشاور شهرداری  هدر شد

برگشت چک ها

حضور ماموران دم خانه و ایفون استاد خاموش

حمله دوستان و انتقاد فامیلا

گنجشک رفت

پرواز را به خاطر نسپار غم انگیز است

پرنده مرده رای ها رفته

دیگر  تابوت حمل نمی کند

حتی اسامی یادش نیست

کجا رفت ان مسجد رفتنا

های هوی نیست و خطابه نیز

عدالت توزیع ثروت رباد هوا شد

مدیر پروازی در رفت

 لندن جای خوب برای دیدن خانواده

خسته از پرواز

اسوده شد

کسی دیگر را پرواز دادند

بچه ها را از غیر انتفاعی به دولتی بردند

وای دلم می سوزد

بگذار بگریم من

استاد پیر شده

اخه ابت نبود نانت نبود

کاندید شدنت چی بود

به او اشاره دارند

لنگ لنگان با صورتی فرتوت و ریشی بلند

چه ساده بود فکر میکرو بهش رای میدیم

این حرف شاگرداش بود

کلی کباب خوردیم حال کردیم

سی دی هایی  جالبش را نیگا کردیم

سرود خوندیم

حرکات موزون کردیم

خوردیم خوابیدیم و حال کردیم

رای ما که خوب بود

کاندید ما از اول معلوم بود

واه واه

بگذار بگریم من

برا حرف مردم

مگه نماینده درامدش بیشتره

ابرو شغل مناسب و همسر و بچه ها

درامد کافی همهفنا شدند برا چی

مگه میشه اینارو جبران کرد

مگه فکر می کرد که با اریایی ها همدوش میشه

مگه با بانک صادرات و سامان و ملی فامیل میشه

میزنه به خاکی و شهرام جزایری میشه

یا خ و ج و ل و خدادا میشه

چه ساده بود این استاد

بگذار بگریم من

بگذار بگریم من

ببخشید استاد بازم کاندید میشید؟

چه سئوالی؟

مگه ادای تکلیف تعطیلی داره

مگه اجرای حکم خدا مصلحت داره

یا علی پاشو استاد  الان اسفنده

بگذار بگریم  من

بگذار بگریم من افتاده بر خاک

نفسا تنگ

دلا غصه دار

خدا رحمتش کند

ادام ساده ایی بود

من گفتم کاندید نشو

ولی قبول نکرد

اخه من میدونسم رای میارم

همه.... برا من کار میکردند

بگذار بگریم من

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:, توسط reza |

به سايت ما نمره بدهيد

انتخاب كنيد